Saturday, February 19, 2011

LELAKI ATAU PEREMPUAN, TAK ADA MANA-MANA PIHAK YANG TAK BERGUNA

ALAH, SEMUA LELAKI MEMANG MACAM TU, MEMANG X BERGUNA!!

Kata-kata nih memang banyak dilafazkan oleh perempuan-perempuan di luar sana..

TAPI...                                                                
            Betul ke apa yang dikatakan oleh perempuan-perempuan nih??

DALAM MASALAH NI, ANA DAH BANYAK SANGAT PENGALAMAN SEPANJANG MEMERHATI DAN MELAYAN KERENAH PEREMPUAN-PEREMPUAN KAT LUAR SANA DAN ANA SENDIRI ADA KAKAK..


Sebenarnye perempuan ni tidak dilahirkan dari perut ibu dengan perasaan MEMBENCI KAUM ADAM.. Begitu juga dengan kaum adam. mereka tidak dilahikan dengan perasaan MEMBENCI KAUM HAWA. Takkan lah bayi itu dapat dilahirkan kalau perasaan benci-membenci terhadap jantina berbeza berlaku.. semuanya berlaku dalam proses yang sentiasa disulam dengan kasih sayang.. seorang ibu melahirkan anak tidak kira lelaki atau perempuan. kaulah semua ibu tu benci kat lelaki, takkan berkembang bilangan manusia dari zaman NABI ADAM kalau lah Nabi Adam dan Hawa membenci antara jantina Betul tak?? Masalah ini tidak sepatutnya berlaku tapi, Benda ni banyak sangat berlaku dan apa yang menyedihkan, benda ni paling banyak berlaku di SEKOLAH AGAMA.

Firstly minta maaf banyak-banyak kepada wanita-wanita yang baca blog ini. Apa yang kita tahu, tak kita laki atau perempuan, kita sangat MEMPERCAYAI KAWAN KITA KAN? bagi golongan hawa, memang bagus kalau ramai kawan yang boleh dipercayai dan mempercayai. tapi, KADANG-KADANG MEREKA MEMPUNYAI SIFAT YANG MEMBENCI LELAKI. sampaikan berlakunya HUBUNGAN SONGSANG. Astaghfirullah.. Tapi, ini pun terjadi di kalangan lelaki dan ini memang berlaku di SEKOLAH AGAMA.. dan sekolah ana pun berlaku benda ini.

Bagi perempuan, ana dapat melihat perkara ini berlaku sememangnya jelas terhadap mereka yang pernah PUTUS CINTA.. Dan sememang nya kalau orang putus cinta semestinya disebabkan bergaduh kan?? kalaulah pasangan suami isteri yang bahagia dan memahami satu sama lain, mereka takkan bercerai kan? jadi, bagi remaja yang putus cinta, sememangnya mereka telah bergaduh dan ber COUPLE itu memang HARAM dalam ISLAM.. Jadi, selepas putus cinta, si perempuan ini mestilah mempunyai PERASAAN MARAH dan SEDIH. MUNGKIN MALU jika dia dimalukan oleh teman lelakinya didepan khalayak ramai.. Mnemang SIFAT WANITA ditakdirkan EMOSIONAL, LEMAHLEMBUT dan lain-lain. jadi, pengalaman ini mestilah akan tersimpan dan terpahat di fikiran dan sanubari mereka.

SIfat perempuan memang suka berkongsi. apabila seseorang perempuan itu putus cinta, dia pasti akan menceritakan segalanya pada kawan-kawannya tentang LELAKI KEPARAT itu.. Dalam mencerita kembali tentang teman lelaki dia, pastinya ia keluar bersama-sama dengan persaan marah. pada masa itu lah SYAITAN akan mencucuk jarum-jarumnya pada peremuan-perempuan ini, dan hasilnya, mungkin mereka akan berbincang tentang KEBURUKAN LELAKI Pada masa itulah bermulanya perasaan membenci kaum lain jantina.. jadi, dari hanya seorang yang membenci, dia telah menceritakan kepada kawan-kawannya yang akan menjadikan kawan-kawannya juga MEMBENCI LELAKI.

PERSOALANNYA...

                                 ADAKAH SEMUA LELAKI TIDAK BERGUNA?? ana SANGKAL Statement tu dengan PASTI!! ramai perempuan cakap, LELAKI TAK GUNE!! kalau korang cakap macam tu, korang TAK SAYANG AYAH, DATUK, ABANG, DAN PAKCIK KORANG lah.. iya lah, SEMUA TU LELAKI JUGAKKAN?? jangan nak cakap atas emosi je.. ANA FAHAM WANITA NI MEMANG EMOSI, tapi, KORANG TETAP KENA KAWAL JUGAKKAN EMOSI TU?? JANGAN LUPA, LELAKI MESTI DIATAS WANITA, DAN LELAKI JUGA JANGAN LUPA YANG WANITA SENTASA MENJADI PENYOKONG MEREKA. KENA MASING-MASING FAHAM.

BILA LELAKI BERGADUH DENGAN PEREMPUAN ATAU GADUH DENGAN SESAMA JANTINA

INI BOLEH JADI KESALAHAN DUA-DUA PIHAK, Kalau kita gaduh sekali, MUNGKIN SALAH PADA ORANG LAIN. TAPI... kalau asik GADUH JE, TENGOK pada DIRI kita.. mungkin ada masalah pada diri kita..

PAPEPUN, SORI BANYAK2 ATAS APA-APA YANG ANA TULIS DISINI, BUKA NAK MENGAIBKAN MANA-MANA PIHAK TAPI SEBAGAI PERKONGSIAN BERSAMA INSAYAALLAH...



 

11 comments:

  1. Tak semua perempuan cakap lelaki tak guna. kan? :)
    Goood post anway.

    ReplyDelete
  2. YUP!! xsemua yg ckp macam uh.. kita kena berlapang dada, banyak2 fikir.. fikir untuk kebaikan bersama bukan untuk kebaikan sendiri. insyaallah selamat

    ReplyDelete
  3. Kedua-duanya saling memerlukan. Cuma, barangkali belum matang ketika melafazkan ayat itu. Asif.

    ReplyDelete
  4. btol3... thnx ksi pndpt.. nyk2kan comment blog ana..

    ReplyDelete
  5. lelaki dgn sifat sbg seorg lelaki...
    prempuan dgn sifat sbg seorg prempuan....
    ini yg Allah tlh tetapkan...
    kita perlu saling memahami antra satu sma lain..

    klu nk brcinta....cintalah slps kahwin...
    cinta sejati ialah cinta selepas kahwin...
    jodoh pertemuan kita ditgn tuhan...
    jadi sbar je lah...biar Allah yg mengatur..
    smua akan indah bila tiba waktunya...
    bykkan bersabar...
    ana bgtau ni trutama utk dri ana dan kita smua sbg umat Islam..

    ReplyDelete
  6. huhu.. thnx.. sjak bila anta reti ckp brbunga2 nih? sbelom nih xpnah pon.. hahahah

    ReplyDelete
  7. hoho..mcm tgh beremosi je mse post? =)
    nway, ana xbnci llaki dan lelaki mmg berguna~

    ReplyDelete
  8. emosi?? agak la.. huhu.. ana tgk dlm FB ada orang2 mcm ni.. yg sedihnye bdak2 mhi sndri.. cm x bes la tgk kita mcm ni=(.. kita trmasuk dlm golongan yg faham jgn lah terjejas dengan situasi yg yang bagi ana remeh dan x patut jdi masalah dekat kita..

    ReplyDelete
  9. mcm serupa ngan post ak je...
    mesti ada pape nih...
    wahaha, neway, kip it up!

    ReplyDelete
  10. cume post rahman tu, prmpuan tu xckp laki xgune~

    ReplyDelete
  11. hahaha.. sedih~ mcm mne lak boleh sama?? xap.. dah wat yg baru.. xsama..

    ReplyDelete